الأربعاء، 7 سبتمبر 2011

من غير امل مفيش حياه

أن الفقـــــر ليس فقــــر الجــــيوب ...!! وأنمــــــا الفقــــر هـــو فقــــر القلـــــــوب ..!!!
فالجـــــيوب الخــــالـــــيه ...قـــــــد تمتــــلىء بالمـــــــال ذات يــــــــوم ..
أمــــــا القلــــــوب الميــــــتة .....
فمـــــن الصعــــــب أن تمتلــــــىء بالمشـــــــاعــــر والاحـــاسيـــــس
************
كيف لي أن أنسى قلباً ….. أحيا
نبضات قلبـــــــــــــي
كيف لي أن أنسى روحا ً ……. أصبحت
هى روحـــــــــــــى كيف لي أن أنسى عينيك …. وهى
ســر لــــــــــ غ ــــــــتي
فيا حبيب العمر
سأعيش مع حبــــــــــــك مهما مر الزمــــان .. فلــــن أنساك يوماً وإن بعــــــــــــــد المكــان .. فبدونــــــك قلبــــــــي تائـــه بـــــــلا عنـــوان .. وشرايينــي تنفجــر بحبك كما البركــــــــــــان .. وعيناى ستظل تذكرك يا ارق إنســــــــــــــــان
***********
وانا بين اديك ....دبت فى مكانى
ونسيت معاك عمرى وزمانى
قربنى ليك سيبنى اعيش احساسى بيك
بتحدى العالم كلو وانا وياك
وبقول للدنيا بحالها ان انا بهواك
وان انت حبيبى وقلبى وروحى معاك
قربنى ليك سبنى اعيش احساس هواك
*****************
هناك خيط ضعيف بين الثقة بالنفس والغرور.

هناك خيط ضعيف بين الـصــراحـة وآلـوقـاحـة.

هناك خيط ضعيف بين الــحــب والـــصــداقــة.
... ... ...
هناك خيط ضعيف بين الـمـغــامــرة والـتـهـور.

هناك خيط ضعيف بين الـنـصـيـحـة والانتـقـاد.

فأحذر ان تقطع هذا الخيط .. فتنقلب الأمور.:)
هدى عقيل
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق